Delovi časa
Šta nastavnik ili učitelj treba da radi u pojedinim delovima časa, pitanje je koje se često postavlja. Analizom protokola za praćenje artikulacije nastavnog časa najlakše možemo doći do tog odgovora.
ПРОТОКОЛ ЗА ПРАЋЕЊЕ
АРТИКУЛАЦИЈЕ НАСТАВНОГ ЧАСА[1]
Разред и одељење: _________ Предмет: _________________________
Час по реду: _______ Датум: __________ Тип часа: _____________
Наставна јединица: ______________________________________________
Студент: _______________________________________________________
I НАСТАВНИКОВА ПРИПРЕМА ЗА ЧАС* |
|||
Елементи |
ДА |
НЕ |
|
1. | Има потпуну писану припрему за наставни час са свим разрађеним елементима (општи методички подаци, структура и ток часа, прилози) | ||
2. | Има писану припрему за наставни час са делимично планираним и разрађеним елементима) |
Навести шта недостаје: _________________________
_____________________________________________ 3.Нема писану припрему за наставни час
* Попунити само једно од празних поља (знаком √) које одговара идентификованом стању.
II ЕТАПЕ НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА И АРТИКУЛАЦИЈА ЧАСА** |
|||
Елементи |
ДА |
НЕ |
|
1. | На часу су обухваћене следеће етапе (компоненте) наставног процеса: | ||
а) увођење у рад | |||
б) обрада нових наставних садржаја | |||
в) вежбање | |||
г) понављање | |||
д) проверавање са оцењивањем | |||
ђ) проверавање без оцењивања | |||
2. | На часу су се могли прецизно идентификовати делови: | ||
а) уводни део | |||
б) главни део | |||
в) завршни део |
** За сваки елемент у празно поље уписати знак √ у зависности да ли је или није идентификован на часу.
III СТРУКТУРА И ТОК ЧАСА |
|||
Елементи |
ДА |
НЕ |
|
1. | Уводни део часа | ||
1.1. | Садржај уводног дела часа: | ||
а) понављани су раније научени садржаји | |||
б) ученици су извештавали о урађеном домаћем раду | |||
в) вођен је разговор на основу ученичког искуства | |||
д) прочитан је одговарајући текст и разговарано је о њему | |||
ђ) постављен је проблем | |||
е) саслушан је аудио снимак, одгледан је аудио-визуелни снимак и разговарано је о њему | |||
ж) нешто друго (навести шта): |
1.2.Психолошко-мотивациона функција уводног дела часа је остварена: а) потпуно б) делимично в) није остварена 1.3.Истицање циља часа је извршено: а) на почетку уводног дела б) на крају уводног дела в) са записом на табли 1.4.Истакнути циљ часа је ученицима био јасан: а) потпуно б) делимично в) није им био јасан циљ часа 1.5.Материјално-техничка припрема је извршена а) потпуно б) делимично в) није извршена 1.6. Укратко процените ефикасност уводног дела часа:
Елементи |
ДА |
НЕ |
|
2. | Главни део часа | ||
2.1. | Предвиђени садржаји су током часа реализовани: | ||
а) у целини | |||
б) по деловима (унутрашњим логичким структурама) | |||
2.2. | У току главног дела часа вршено је текуће понављање и проверавање: | ||
а) продуктивно | |||
б) репродуктивно | |||
2.3. | У току главног дела часа примењено је вежбање: | ||
а) почетно | |||
б) основно | |||
в) допунско | |||
г) корективно | |||
2.4. | Ученици су на часу: | ||
а) углавном слушали излагање наставника | |||
б) слушали и посматрали аудио-визуелна средства | |||
в) записивали | |||
г) дискутовали | |||
д) одговарали на питања | |||
ђ) одговарали писмено | |||
е) самостално радили на тексту | |||
ж) вежбали решавање задатака | |||
з) радили графичке или ликовне радове | |||
и) изводили практичан рад | |||
ј) изводили експерименте | |||
к) радили нешто друго (навести шта): |
2.5. Укратко процените ефикасност главног дела часа:
Елементи |
ДА |
НЕ |
|
3. | Завршни део часа | ||
3.1. | Завршни део часа је био у функцији систематизације и интеграције: | ||
а) потпуно | |||
б) делимично | |||
в) није имао ту функцију | |||
3.2. | У завршном делу часа извршено је: | ||
а) продуктивно понављање и проверавање | |||
б) репродуктивно понављање и проверавање | |||
в) анализирање рада ученика | |||
г) задавање домаћег задатка | |||
д) преписивање са табле | |||
ђ) нешто друго (навести шта): |
3.3.Према начину провере извршено је: а) усмено проверавање б) писмено проверавање в) практично проверавање 3.4. Укратко процените ефикасност завршног дела часа:
[1] Протокол користити током једног часа за сваки наставни предмет.
Izvor: http://www.pefja.kg.ac.rs/